• aeroplane
  • אין תגובות

מהי התחדשות עירונית: תמ"א 38 חיזוק הבניין

תכנית מתאר ארצית מספר 38 נועדה לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. התכנית קיבלה תוקף בשנת 2005 במטרה לחזק מבנים אשר לא נבנו לפי תו תקן ישראלי 413 (הקובע קריטריונים ושיטות חישוב לקביעת עמידות של מבנים קיימים בתנודות קרקע) ולכן במידה וחלילה תיהיה רעידת אדמה הבניין עלול לקרוס, מדובר בבניינים אשר נבנו לפני שנת 1980, הינם בעלי 3 קומות ומעלה וכן שסך זכויות הבנייה בבניין הינו מעל 400 מ”ר.

בשל עלויות המימון הגבוהות של חיזוק מאות אלפי מבנים ברחבי הארץ וכדי לתמרץ בעלי דירות לחזק את בניינם, המדינה מאפשרת במסגרת התכנית קבלת זכויות בנייה נוספות לתוספת יחידות דיור בקרקע ומעל לקומות הקיימות, אשר בתמורה להעברת זכויות הבניה הללו ליזם, יקבלו בעלי הדירות את שירותי הבניה ללא עלות במסלול הפטור ממס בגין השבחת הנכס.

שירותי הבניה כוללים: הוספת חדר ממ”ד, מרפסת ומסתורי כביסה וכן תוספות נוספות עד לשטח עיקרי של 25 מ”ר לדירה, בהתאם למגבלות התכנוניות החלות על החלקה הרלוונטית.

במסגרת התכנית היזם מחזק את הבניין מפני רעידות אדמה לפי תקן ישראלי 413, משפץ את החזיתות, מתקין קירוי וחיפוי עמיד ואיכותי, מחליף חלונות ותריסים, מחדש ומשפץ את הלובי, חדרי מדרגות ומבואות, מחדש את כל התשתיות המשותפות של הבניין, מוסיף מעלית נוסעים חדשה ושקטה, מתקנים הנדרשים לבניין מודרני לפי הנחיות העירייה.